wróć

Szkolny Konkurs Recytatorski.

16

lis

2021


Uczniowie CKZiU recytowali poezję C.K. Norwida i K.K. Baczyńskiego.

15 listopada 2021 roku  w CKZiU na ul. Mazurskiej odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski pod hasłem “Patroni Roku 2021 - K.K. Baczyński i C.K. Norwid.”  

Głównym celem konkursu była popularyzacja twórczości poetów, którzy decyzją Senatu RP są patronami 2021 roku (obok T. Różewicza, S. Lema i kardynała S. Wyszyńskiego). Poza tym każdy konkurs wymagający przygotowania recytacji kształtuje wrażliwość na piękno języka poetyckiego i kulturę słowa, uczy pokonywania stresu związanego z publicznym wystąpieniem oraz promuje utalentowaną młodzież. 

Do rywalizacji stanęło 17 uczestników, którzy zaprezentowali trudne wiersze C. Norwida i K.K. Baczyńskiego. Występy oceniali jurorzy: p. dyrektor Violetta Sternicka - Twarogowska (przewodnicząca), p. Agnieszka Gęsicka oraz Julia Wadecka, reprezentująca Samorząd Uczniowski. Nie mieli oni łatwego zadania, ponieważ uczestnicy zaprezentowali duże umiejętności, włożyli wiele pracy w przygotowanie swoich występów i dzielnie walczyli z tremą. 

Zwyciężyła Agata Bieńkowska z klasy I a TL, która recytowała “Pokolenie” K. K. Baczyńskiego. II miejsce zajął Mikołaj Białkowski z klasy II TE (“Z głową na karabinie” K.K. Baczyńskiego), natomiast III miejsce przypadło Weronice Kotowskiej z klasy Ic BS (K.K. Baczyński “Krzyż”). Nagrody rzeczowe dla zwycięzców ufundowała Rada Rodziców. Wszyscy uczestnicy otrzymali też pamiątkowe dyplomy. 

Konkursowi towarzyszyła wystawa prezentująca życie i twórczość K.K. Baczyńskiego oraz C.K. Norwida. Podczas obrad jurorów uczestnicy konkursu wysłuchali też występu p. Jakuba Cybulskiego oraz uczennicy klasy I a TL, Agaty Bieńkowskiej, którzy przygotowali wersję śpiewaną wiersza C. Norwida “Ty mnie do pieśni pokornej nie wołaj”. 

Konkurs zorganizowały panie: Agnieszka Gęsicka, Bernadeta Siennicka oraz Barbara Stefańska

© Copyright CKZiU Brodnica. Strona wykonana przez uczniów technikum CKZiU Brodnica (kliknij, by uzyskać więcej informacji)