wróć

Laureaci Międzynarodowego Konkursu Historycznego

28

kwi

2022


Uczniowie CKZiU zostali laureatami Międzynarodowego Konkursu Historycznego.

Uczniowie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Brodnicy odnieśli piękny sukces w VI edycji Międzynarodowego Konkursu Wiedzy Historycznej pt.  „Polska-Szwecja między rywalizacją a współpracą”.

 Konkurs jest adresowany do  uczniów szkół średnich Polski, Szwecji i Litwy, a honorowy patronat nad nim  sprawują m.in.:  Ambasada  Szwecji  w Warszawie, kancelaria Sejmu RP, Wojewoda Kujawsko - Pomorski oraz Senator RP, Ryszard Bober. 

 W tym roku obok uczestników  z Litwy  w konkursie wystartowali uczniowie z wielu polskich miejscowości, m.in. z  Lublina, Swarzędza, Nowego Sącza, Wolbromia, Strzegomia, czy Inowrocławia.

Gala finałowa odbyła się 22 kwietnia 2022 roku na zamku w Golubiu -Dobrzyniu. Gospodarzem spotkania był kasztelan Zamku Golubskiego, Stefan Borkowski, a wśród gości byli również przedstawiciele Starostwa Powiatu Brodnickiego, Wicestarosta Stanisław Kosakowski oraz Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu, Justyna Prajs.

 Siedmioro uczniów CKZiU uzyskało tytuł laureata konkursu. W kategorii “Prace artystyczne” II miejsce zajęła Samanta Daniszewska z klasy III Technikum Grafiki i Poligrafii Cyfrowej. Wykonała ona cyfrową wersję portretu Krystyny Wazówny, ostatniej przedstawicielki dynastii Wazów na tronie szwedzkim. 

W kategorii “Prezentacja multimedialna”  III miejsce zajęli uczniowie klasy IV Technikum Logistycznego: Kacper Dworak, Julia Wadecka, Dominika Mateńko i Cezary Kryży. Natomiast VII miejsce zajęły Natalia Dobucka i Klaudia Bojar  - również z klasy IV Technikum Logistycznego. 

Laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody, między innymi indeksy  do  uczelni wyższych, których przedstawiciele zasiadali w jury konkursu.

Opiekunami uczniów CKZiU byli nauczyciele: Jolanta Motylińska i Michał Godlewski. Całość konkursu koordynowała Iwona Mazurkiewicz-Krajewska.

 

© Copyright CKZiU Brodnica. Strona wykonana przez uczniów technikum CKZiU Brodnica (kliknij, by uzyskać więcej informacji)